Atmaca’dan Bakan Uraloğlu’na Bursa’nın Şehir içi Raylı Sistem Yatırımları ile ilgili Soru Önergesi

Saadet Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Bursa Milletvekili Mehmet Atmaca’dan Bakan Uraloğlu’na Bursa’nın Şehir içi Raylı Sistem Yatırımları ile ilgili Soru Önergesi
Saadet Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Bursa Milletvekili Mehmet Atmaca, Bursa’nın şehir içi raylı sistem yatırımlarında geri planda bırakıldığını belirterek, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na yazılı soru önergesi sundu.
Bursa’nın Ekonomik ve Demografik Önemini Vurguladı.
Atmaca, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Bursa’nın Türkiye’nin Gayrisafi Yurt İçi Hasılası’na yaklaşık %4,5 oranında katkı sağladığını ve 3,2 milyona yaklaşan nüfusuyla Türkiye’nin en kalabalık dördüncü ili olduğunu belirtti.
Raylı Sistem Yatırımlarında Geri Kalma Eleştirisi
Milletvekili Atmaca, İstanbul, Ankara, İzmir, Konya ve Kayseri gibi illere Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM) eliyle merkezi bütçeden aktarılan metro ve raylı sistem desteklerinden Bursa’nın yeterince faydalanamadığını ifade etti.
Soru Önergesinde Yöneltilen Sorular
Atmaca’nın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na yönelttiği sorular şunlardır:
- 2020-2025 yılları arasında AYGM tarafından İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Konya, Kayseri, Gaziantep ve Eskişehir gibi büyükşehirlerde şehir içi raylı sistem projeleri için yapılan toplam yatırım miktarı ne kadardır? İllere göre dağılımı nedir?
- Bursa’da hâlihazırda Bakanlığınız tarafından yürütülen Emek–YHT Gar–Şehir Hastanesi Metro Hattı ne zaman tamamlanacaktır?
- GSYH’ye katkısı ve nüfus büyüklüğü bakımından Türkiye’nin önde gelen şehirlerinden biri olan Bursa’nın şehir içi raylı sistem yatırımlarında geride kalmasının nedeni nedir?
- Bursa Uludağ Üniversitesi–Görükle hattı gibi, yerel yönetimlerin projelendirdiği ancak henüz başlanmayan hatlar için veya yerel yönetimle birlikte Bakanlığınızın planladığı herhangi bir değerlendirme veya destek süreci mevcut mudur?
Bursa’nın Ulaşım Sorunlarına Dikkat Çekildi
Atmaca, mevcut ulaşım altyapısının Bursa’nın nüfus ve ekonomik büyüklüğü karşısında yetersiz kaldığını, bu durumun trafikte yoğunluk, zaman kaybı ve ekonomik verimliliğin düşmesi gibi sonuçlara yol açtığını belirtti.
Atmaca sosyal medya hesabında yaptığı paylaşımda bakan uraloğlu’nu etiketleyerek;
“Bursa, sanayide, ihracatta, nüfusta ilk sıralarda… Peki ya ulaşımda neden son sıralarda kalıyor?
İstanbul, Ankara, İzmir, Konya ve Kayseri gibi şehirlere yıllardır Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü eliyle aktarılan raylı sistem destekleri, Bursa’ya neden çok görülüyor? Sayın Bakan, Bursa üvey evlat mı? Belediye seçimleri öncesi, seçim yatırımı olarak başlattığınız Emek–YHT Gar–Şehir Hastanesi metro hattı neden hâlâ bitirilemedi? Yıllardır devam eden bu proje ne zaman tamamlanacak?” diye bir kere daha sordu.
Soru önergesi;
Bursa, Türkiye’nin dördüncü büyük ili olup; sanayi, tarım ve ihracat alanlarındaki yüksek potansiyeliyle ülke ekonomisine önemli katkılar sunmaktadır. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Bursa Türkiye’nin Gayrisafi Yurt İçi Hasılası’na yaklaşık %4,5 oranında katkı sağlamaktadır. Nüfus büyüklüğü bakımından da 3,2 milyona yaklaşan sayısıyla Türkiye’nin en kalabalık dördüncü ili konumundadır.
Buna karşın, Bursa uzun yıllardır şehir içi ulaşım yatırımları bakımından geri planda kalmakta; İstanbul, Ankara, İzmir, Konya ve Kayseri gibi illere Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM) eliyle merkezi bütçeden aktarılan metro ve raylı sistem desteklerinden yeterince faydalanamamaktadır.
Bursa’nın gerek nüfus gerek ekonomik büyüklüğü ve üretim kapasitesi göz önüne alındığında, mevcut ulaşım altyapısı ihtiyacı karşılamaktan uzaktır. Bu durum trafikte yoğunluk, zaman kaybı, çevresel sorunlar ve ekonomik verimliliğin düşmesi gibi sonuçlara yol açmaktadır.
Bu bağlamda;
2020-2025 yılları arasında AYGM tarafından İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Konya, Kayseri, Gaziantep ve Eskişehir gibi büyükşehirlerde şehir içi raylı sistem projeleri için yapılan toplam yatırım miktarı ne kadardır? İllere göre dağılımı nedir?
Bursa’da hâlihazırda Bakanlığınız tarafından yürütülen Emek–YHT Gar–Şehir Hastanesi Metro Hattı ne zaman tamamlanacaktır?
GSYH’ye katkısı ve nüfus büyüklüğü bakımından Türkiye’nin önde gelen şehirlerinden biri olan Bursa’nın şehir içi raylı sistem yatırımlarında geride kalmasının nedeni nedir?
Bursa Uludağ Üniversite–Görükle hattı gibi, yerel yönetimlerin projelendirdiği ancak henüz başlanmayan hatlar için veya Yerel yönetimle birlikte Bakanlığınızın planladığı herhangi bir değerlendirme veya destek süreci mevcut mudur?